portes obertes 2017

Visitar el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC)

El passat divendres 18 de desembre, els alumnes de  2n de Batxillerat de l’àmbit social-humanístic, vam visitar el Museu Nacional d’Art de Catalunya(MNAC), ja que era una excursió relacionada amb el que estàvem estudiant en l’assignatura d’Història de l’Art.  Aquest, es troba situat a la ciutat de Barcelona, concretament a Montjuïc. La visita estava programada per les 11:30h, per tant, a les 9.30h els alumnes, amb dos professors acompanyants, ens vam dirigir a agafar el tren perquè ens portes cap a Sants, per després seguir caminant fins a Montjuïc. Un cop allà, com que encara faltava temps per que s’iniciés la visita amb la guia, va donar temps de fer una parada a una cafeteria per esmorzar tots junts, així fent temps per entrar al museu. En aquest moment, es va crear un ambient molt bonic ja que la classe estava molt unida. Seguidament, mentre esperàvem, vam pensar que era bona idea fotografiar les vistes i fer-nos una foto amb tot el grup. També van ser-hi presents els selfies!

Un cop vam entrar, ens van presentar qui seria la nostra guia durant la ruta pel museu d’art. Ens va tocar una noia molt simpàtica i agradable anomenada Laura. Seguidament vam dirigir-nos cap a  la sala on hi havia totes les obres d’art romànic i allà vam poder observar les més destacades i atendre a les explicacions de com havien estat transportades, quina tècnica de pintura s’utilitzava, quina era la temàtica.... El que més ens va destacar sobre aquest art va ser que en totes les obres mancava el naturalisme i la proporcionalitat i que la tècnica de pintura més habitual era la del fresc.  Un cop acabada de veure aquesta exposició vam passar a fer la visita de l’art gòtic, la qual va ser més rapida i amb explicacions més breus per falta de temps. Tot i això, també ens va impressionar molt i vam estar igual d’atents.  Vam seguir veient que la temàtica era molt relacionada amb Déu i les esglésies i vam veure escultures que representaven ser mares amb un nen agafat i repenjat al braç d’elles. Aquestes presentaven una enorme afinitat amb el seu nadó cosa que abans no es podia veure.
Aquesta excursió ens ha agradat molt i sobretot perquè abans d’anar-hi vam fer una graella sobre l’art gòtic i el romànic per saber-ne més i anar més preparats a l’explicació que ens faria la guia. Per tant, vam poder ampliar més els nostres coneixements. Ens agradaria tornar a fer un altre amb els mateixos professors als quals també els donem les gràcies per acompanyar-nos i gaudir de l’exposició amb nosaltres.